Zagrijavanje kamiona plutom


Pluto je izdržljiv, prozračan, otporan na insekte, otporan na vatru, otporan na plijesan i obnovljiv izvor. Pa zašto ne i kao izolacija vozila? Njemački par si je prije 3 godine postavio isto pitanje i odlučio provesti svoju ideju. Cijeli proces opisala je na svom blogu https://nebendemweg.de/.

Pluto kao izolacijski materijal prvi je put korišten u povijesnim drvenim trupovima brodova. Ranije se pluto koristio u kamperima i kombijima, ali nije bio glavni izolacijski materijal, pa je ideja o paru iz Njemačke u trendu. Koristili su kontaktno ljepilo kako bi čep izdržao sve vibracije vozila.

Ploče od pluta na podu kamiona izdrže čak i hodanje s prljavim cipelama nakon nanošenja nekoliko slojeva boje. Izolacija od pluta ostaje prozračna, tako da nema opasnosti od toplinske kondenzacije.

Toplinska vodljivost pluta bila je presudna za odabir prave vrste pluta. Ovisno o varijanti, iznosi 0,04 do 0,06 W / (m • K). Ova jedinica znači vati po metru i Kelvin. Niža vrijednost dakle znači lošiju toplinsku vodljivost, a time i bolju izolaciju. Za izolaciju u konstrukciji ekspedicijskih vozila koriste se plastike debljine od najmanje 20 mm.


Izbor je pao na tehnički čep od 25 mm. Daske i lijepljenje najbolje je raditi s dvije osobe, što je puno brže i praktičnije rješenje od samog rada. Prije samog početka rada, preporučujemo nekoliko testova prianjanja na određenoj podlozi. Ljepilo se tako dobro lijepi za zidove da se komadi pluta mogu ukloniti samo dlijetom.

Daleko najzahtjevniji posao je mjerenje i podešavanje ploča od pluta. Stolna pila bila je najpraktičnija za duge ravne rezove ili kosine. Udubljenja su izrezana finom oštricom pile. Namještanje ili prerada dobro je išla s brusnim papirom i nožem za rezanje.

Pričvršćivanje rezanih ploča najbolje je izvesti s četiri osobe. Klizanje ili guranje pluta više nije moguće nakon što se ljepilo zalijepi. Ovo se prvo nanosi na plutenu ploču i zid s 4 mm velur valjkom. Pri temperaturi obrade od 15 do 27 °C ljepilo se suši dok više ne bude bijelo nego prozirno.


Kao i kod polaganja pluta kao podne obloge, svježe zalijepljene ploče još uvijek se moraju zabijati bijelim gumenim čekićem (crne lisne pjege). Kod kontaktnih ljepila, čvrstoća ljepila ne raste što se više ljepila nanosi, već ovisi o pritisku. Također je bilo važno sastaviti i ugraditi plutene ploče na sličnoj temperaturi. Pluto se može obojiti, ali su bila potrebna dva sloja prije nego što je boja ravnomjerno prekrila pluto. Za spojeve između ploča može se koristiti bostik brtveni čep. Ovu masu je mnogo lakše razbiti u pukotine.

Drugi putnici iz Njemačke izvještavaju da na njihovom putovanju u Malu Aziju nije bilo problema s izolacijom pluta. Od unutarnje temperature iznad 40°C do -11°C tijekom zimskog putovanja, ni toplina ni hladnoća ne mogu oštetiti lijepljenje plutanih ploča. Različite razine neravnina nisu utjecale na trajnost zalijepljenog pluta. Što se tiče čišćenja, površine pluta se lako održavaju.

Prljavštinu je bilo lako obrisati, posebno na zidovima gdje još ima boje ispod boje od pluta. Samo tamo gdje se lak nanosi na goli čep bolje je koristiti tri sloja laka umjesto dva. Izolacija pouzdano štiti od hladnoće izvana. U praksi, kao što je i obećano, pluto je impresioniralo svojom otpornošću, otpornošću na plijesan i štetnike, dobrom toplinskom i zvučnom izolacijom, održivošću i dobrom unutarnjom klimom.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

X
Naručiti Uzorke